سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://ezad.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"ناراحتی، بیا یک لیوان گل‌‌ گاو ‌زبان بخور، حالت جا بیاد." این توصیه آشنای بسیاری از مادر‌ها و مادر بزرگ‌های ماست. نوشیدن چای و نبات در هنگام دل درد ، عرق نعنا در هنگام نفخ معده ، جوشانده ریشه شیرین بیان هنگام درد معده و ... ، از جمله این توصیه‌هاست که در صندوقچه اسرار هر مادر‌بزرگی پیدا می‌شود. هر چند که بسیاری این توصیه‌ها را غیر ‌علمی می‌دانند و زیاد آن ها را جدی نمی‌گیرند، اما تاثیر برخی از آنها به صورت علمی ثابت شده است و تعجب می‌کنید اگر بگوییم متخصصان ، بسیاری از مواد معمولی و طبیعی را در درمان برخی از بیماری ها ، کار‌گشا می‌دانند.

 

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:8 عصر ] [ علی ایزدپناه ] [ نظرات () ]

بیماری های پوست از آن نوع بیماری هایی هستند که تقریبا همه افراد در طول عمر خود آن را کم و بیش تجربه می کنند. بیماری های پوست طیف وسیعی را در بر می گیرد و از بیماری جوش جوانی تا بیماری کشنده سرطان پوست را شامل می شود.

در دنیا از زالوی زنده و فرآورده های آن به صورت وسیعی برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. انواع بیماری های پوستی که از این طریق معالجه می شوند به شرح زیر هستند :

الف) اصلاح بد رنگی پوست : رنگ پوست افرادی که بد رنگی در چهره دارند ، با زالو اندازی تا مقدار زیادی برطرف می‌شود و رنگ پوست روشن می‌شود. از این روش می‌توان در زیبا و شفاف کردن رنگ پوست افراد استفاده کرد.

ب) رفع چین و چروکهای پوست : زالو با اصلاح گردش خون سبب تغذیه بهتر بافت پوست می‌شود و از این طریق در رفع چین و چروک پوست مؤثر است. شرکتهای تولیدکننده لوازم آرایشی ، کرمهایی از ترکیبات ترشحات زالو برای رفع چین و چروک و خوشرنگی پوست تولید می‌کنند.  کارخانه‌ای در مسکو با مشارکت فرانسه که مواد آرایشی تولید می‌کند ، کرمی برای رفع چین و چروک های دست و صورت تولید کرده که ماده اصلی این کرم،‌ پودر پوست زالوهای خشک شده است.

ج) رفع جوش‌ها ( آکنه ) و دملهای پوستی : زالو اندازی به خصوص اگر به موقع و با تعداد مناسب (بین 2 تا 5 زالو به نسبت بزرگی) انجام شود ، اثر درمانی مناسبی بر آکنه و دمل های پوستی دارد. زالو برای تخلیه و درمان جوشهای پوستی بخصوص ناحیه صورت و شانه ها و روی باسن بسیار مؤثر است.

د) رفع کانونهای عفونت روی پوست : برای تخلیه کانون های عفونت و زخمهای عفونی می‌توان از زالو کمک گرفت ، به خصوص زخمهای عفونی مقاوم به درمانهای رایج آنتی بیوتیکی.

ه) درمان اگزما : در بسیاری از موارد اگزماهای پوستی با زالو اندازی درمان می‌شوند.

و) رفع بدرنگی و سیاهی لب ها : برای روشن شدن رنگ لب ها به خصوص در سیگاری ها می‌توان از زالو کمک گرفت.

موارد دیگری از کاربرد زالو برای درمان بیماری های پوستی نیز گزارش شده است. برای مثال زخارافسکی و همکارانش در گزارش خود ، بیماری با ملانوم بدخیم متاستاتیکی را معرفی کرده‌اند که طی سه جلسه زالو درمانی کاملاً مداوا شده است ( تحریک رشد سلول‌های سرطان ملانوم به دلیل آنزیم مترشحه از سلولهای ملانوم است که هیرودین بزاق زالو مهار کننده این آنزیم می‌باشد ). بر طبق تحقیقات ارائه شده از سوی دانشگاه استانفورد کالیفرنیا که در مجله لارنگوسکوپ (آگوست 1998) چاپ شده است، کاربرد زالو در جراحی‌های پلاستیک و ترمیمی با درصد موفقیت بالایی همراه بوده است ( کاهش واپس زدن پیوندها و گرافت‌ها ).

مطابق گزارش یک کلینیک طب سنتی در تهران ، 15 بیمار به منظور درمان بثورات پوستی و جوش و آکنه‌های مقاوم به درمان و اسکارهای پوستی مراجعه کرده بودند که پس از یک یا دو مرحله زالو درمانی ، تغییرات کاملاً محسوسی در ضایعات پوستی آنان پدیدار می شود. رضایت درمانی بیماران مذکور بیش از 90% بوده است و به جز یک نفر آنان که مجدداً ضایعاتش عود داشته است مابقی یعنی 14 نفر (93%) مطابق فالوآپ ( پیگیری ) یکساله عود ضایعات نداشته‌اند.


[ چهارشنبه 91/3/31 ] [ 1:8 عصر ] [ علی ایزدپناه ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 27533
111111111111111
*دریافت کد این آهنگ برای وبلاگ*